Πως θα χάσεις υγιεινά τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών

Το καλοκαίρι πέρασε και άφησε όμορφες αναμνήσεις αλλά και λίγα παραπανίσια κιλά που επιβάλλεται να φύγουν γιατί θα εγκατασταθούν μόνιμα και θα σε δυσκολέψουν αργότερα. Σου προτείνω κάποιες λύσεις μετά από προσεκτικό φυλλομέτρημα των προτάσεων των εκάστοτε διαιτολόγων στους οποίους απευθυνόμουν.

 

1) Τύψεις

Σταμάτα να νιώθεις τύψεις. Εντάξει, έφαγες κάτι… παραπάνω, ήπιες το Βόσπορο, παρασύρθηκες από την θέα των γλυκών, άλλωστε έπρεπε να δοκιμάσεις τα τοπικά εδέσματα! Όμως, τώρα οι πειρασμοί περιορίστηκαν, οπότε σήκωσε μανίκια και ξεκίνησε. Ο Σεπτέμβρης είναι εδώ γεμάτος νέες αποφάσεις.

 

2) Ρεαλιστικοί Στόχοι

Μη περιμένεις να χάσεις τα κιλά σου μέσα σε μία εβδομάδα. Είναι σίγουρο, πίστεψέ με, ότι αυτό θα σου δημιουργήσει άγχος και αν δεν πετύχεις το στόχο σου όσο άμεσα θέλεις, θα απογοητευτείς και θα ενδώσεις σε ένα ακόμη πειρασμό.

 

3) Κίνηση

Προσπάθησε να βάλεις κίνηση στη καθημερινότητά σου. Περπάτησε ή τρέξε στο κοντινό πάρκο ή γύρω από το τετράγωνο του σπιτιού σου.Βέβαια, υπάρχει και το γυμναστήριο αν είσαι από τους τύπους που θέλει παρέα και παρακίνηση.

 

4) Παχυντικές τροφές

Απομακρύνσου από οτιδήποτε παχυντικό, γλυκά, τηγανιτά και σάλτσες. Ξέχασε τα αλλαντικά, τα αναψυκτικά, τους χυμούς φρούτων,το αλκοόλ και φυσικά τα ζυμαρικά και το ψωμί.

 

5) Ζύγισμα

Μη ζυγίζεσαι καθημερινά. Το βάρος αυξομειώνεται καθημερινά ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας και σε αυτό συντελούν διάφοροι παράγοντες. Οπότε θα είναι προτιμότερο να ζυγίζεσαι μια φορά την εβδομάδα, την ίδια πάντα ώρα και περίπου με τα ίδια ρούχα.

 

6) Ημερολόγιο

Θυμήσου τα παιδικά σου χρόνια που έγραφες ημερολόγιο, σε καθημερινή βάση και ξεκίνησε να αποτυπώνεις στο χαρτί τι τρως και σε τι ποσότητα καθώς και τη ψυχολογική κατάσταση της στιγμής που έφαγες. Θα εκπλαγείς όταν θα διαβάσεις τι έχεις γράψει και φυσικά τι έχεις …τσιμπήσει γιατί τα γραπτά μένουν…

 

7) Νερό

Τα ποτά και τα ξενύχτια πέρασαν, οπότε επιβάλλεται να ξαναγυρίσεις στις παλιές καλές συνήθειες. Προσπάθησε να πίνεις όσο το δυνατόν περισσότερο νερό μπορείς. Το νερό ενεργοποιεί το μεταβολισμό, αποβάλλει και τις τοξίνες. Εναλλακτικά, αν το νερό δεν είναι στα αγαπημένα σου ροφήματα, δοκίμασε αποτοξινωτικά ροφήματα που θα βρεις εδώ.

 

8) Μερίδες

Προσπάθησε να τοποθετείς στο πιάτο σου τη σωστή ποσότητα των τροφών ώστε να μη γεμίζεις τον οργανισμό σου με περιττές θερμίδες. Θυμήσου την αναλογία στο πιάτο ¼ πρωτείνη, 1/4 υδατάνθρακες, 1/2 πιάτο σαλάτα ή βραστά λαχανικά.Τέλος, αν μπορείς, μη τρως μετά τις 7-8 το βράδυ.

 

9) Υγιεινή Διατροφή

Άφησα στο τέλος το βασικότερο όλων, τη διατροφή γιατί η αλήθεια είναι, ότι αν δεν αλλάξεις τον τρόπο που τρέφεσαι δεν θα χάσεις το βάρος που επιθυμείς. Υιοθέτησε ένα  διαιτολόγιο με 4-5 γεύματα μέσα στην ημέρα. Πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό και δύο ενδιάμεσα σνακ.

Μπορείς να καταναλώνεις έως 2-3 φρούτα την ημέρα. Προτίμησε άπαχη πρωτεΐνη όπως κοτόπουλο χωρίς πέτσα, γαλοπούλα, ψάρι και κρέας χωρίς το ορατό λίπος (100-120 γραμμάρια την ημέρα). Τα όσπρια και κατ’ επέκταση οι φυτικές ίνες βοηθούν πολύ: φακές, φασόλια και ρεβίθια (1,5 φλιτζάνι).

Τα λαδερά, υπάρχουν ακόμα σε αφθονία στην αγορά, οπότε εννοείται, ότι τα επιλέγεις, περίπου 2 φλιτζάνια όχι παραπάνω. Από τα γαλακτοκομικά να προτιμάς να έχουν χαμηλά λιπαρά: γάλα 1,5% (1 φλιτζάνι), γιαούρτι μέχρι 2% (1 κεσεδάκι) και τυρί μέχρι 13-17% λιπαρά (μέγεθος σπιρτόκουτου).

Τέλος, τα ζυμαρικά και το ρύζι να προτιμάς να είναι ολικής άλεσης και μέχρι 2 φλιτζάνια και το ψωμί 20 γραμμάρια. Λίπη: 2 κ.σ. ελαιόλαδο κυρίως ωμό ή αντίστοιχα ωμοί ξηροί καρποί.

Αν ακολουθήσεις τις λύσεις που σου προτείνω, νομίζω ότι ο στόχος θα επιτευχθεί και εσύ θα μείνεις με τις υπέροχες αναμνήσεις του καλοκαιριού και όχι με τα επιπλέον κιλά.

Εσύ έχεις να προτείνεις κάποια άλλη λύση που δεν αναφέρται παραπάνω; Περιμένω τα σχόλιά σου.

 

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Παρακαλούμε πληκτρολόγησε το σχόλιο σου!
Παρακαλούμε πληκτρολόγησε το όνομα σου εδώ