
Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία,εκτιμούν πως πάνω από ογδόντα εκατομμύρια άνθρωποι στο πλανήτη πάσχουν από τη παραπάνω διαταραχή,ενώ στα παιδιά και στους εφήβους εμφανίζεται σε ποσοστό 1,9% έως 3%.
Η ανάγκη και παράλληλα επιθυμία του παιδιού για τη τήρηση μιας σταθερής διαδικασίας όταν ασχολείται με κάτι συγκεκριμένο,η τάση του για απόλυτη τάξη ,η τακτοποίηση των αντικειμένων σε συγκεκριμένη θέση,το άγχος που διακατέχει το παιδί όταν παρεκκλίνει από τα παραπάνω,ενδέχεται να υποδηλώνει Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή.
Η κ.Γκόλφω Λιαμάκη είναι διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Λονδίνου,εγκεκριμένη Επαγγελματίας Ψυχολόγος και πιστοποιημένη κλινική νευροψυχολόγος από τη Βρετανική Ψυχολογική Εταιρεία.
Η άριστη επαγγελματική κατάρτιση παράλληλα με την ιδιαιτερότητα της διαταραχής αυτής, οδήγησαν τη συγγραφέα να σκιαγραφήσει το χαρακτήρα της μικρής Άννας όπου μέσω της ζωγραφικής δίνει ένα μήνυμα στα παιδιά αυτά,ότι δεν είναι μόνα τους και ότι υπάρχει λύση σε ό,τι περνούν στη καθημερινότητά τους.
Το βιβλίο Χωρίς Αμφιβολία! αφηγείται την ιστορία της Άννας,ενός δεκάχρονου κοριτσιού µε Ιδεοψυχαναγκαστική ∆ιαταραχή.H Άννα ονοµάζοντας τη διαταραχή της «Αµφιβολία» αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο,µε τρόπο άµεσο και αυθεντικό,την πραγµατικότητα ενός παιδιού,όπως η ίδια,που ζει καθηµερινά µε αυτήν.Η ιστορία της Άννας παίρνει σάρκα και οστά µέσα από τις ζωγραφιές ενός,επίσης,παιδιού και απευθύνεται στις καρδιές όλων των συνοµηλίκων της µε Ιδεοψυχαναγκαστική ∆ιαταραχή,θέλοντας να κερδίσει το ενδιαφέρον και την εµπιστοσύνη τους.Το µήνυµα που µεταδίδει είναι µήνυµα αισιοδοξίας και νίκης.Κάθε παιδί µπορεί να τα καταφέρει.Να νικήσει αυτή τη διαταραχή και να πάρει πίσω τη ζωή του!
Τι είπαν για το βιβλίο
Η άρτια επιστημονική κατάρτιση της συγγραφέως και η βαθιά κλινική της εμπειρία συνέβαλαν στη δημιουργία ενός πολύ χρήσιµου θεραπευτικού εργαλείου βασισμένου στη γνωστική-συµπεριφορική θεραπεία παιδιών µε Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή.Ο ψυχοεκπαιδευτικός χαρακτήρας του βιβλίου δεν διευκολύνει µόνο το ψυχοθεραπευτικό έργο του ειδικού,συμβάλλει επίσης στην κινητοποίηση του ίδιου του παιδιού, ισχυροποιώντας τη θέλησή του για αυτοβοήθεια.Εξάλλου η παιδικότητα των εικόνων,που φιλοτέχνησε η κόρη της συγγραφέως,δημιουργεί τις πλέον κατάλληλες συνθήκες για την κατανόηση της «Αμφιβολίας».
Αναστασία Καλαντζή-Αζίζι
Οµ. Καθ. Κλινικής Ψυχολογίας Παν. Αθηνών
Η αφήγηση θεραπευτικών ιστοριών στην ψυχοθεραπεία παιδιών είναι µία πρακτική που γνωρίζει μεγάλη αποδοχή διεθνώς, καθώς αποτελεί ένα µέσο προσφιλές και οικείο στα παιδιά.Στο παρόν βιβλίο,η πρωτότυπη θεραπευτική ιστορία της Άννας µπορεί να επιδράσει ανακουφιστικά στο παιδί µε Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή,καθώς του δίνει την ευκαιρία, µέσω της ταύτισής του µε τον ήρωα της ιστορίας, να αναγνωρίσει και να κατανοήσει αυτό που του συµβαίνει, ενώ παράλληλα αισθάνεται ότι µπορεί να το αντιµετωπίσει.Η συγγραφέας,στο εισαγωγικό σηµείωµα,µε τρόπο απλό και περιεκτικό,περιγράφει τα συµπτώµατα της Ιδεοψυχαναγκαστικής ∆ιαταραχής και το πώς αυτά επηρεάζουν την καθηµερινότητα του παιδιού.Στη συνέχεια,σκιαγραφεί το θεωρητικό υπόβαθρο της γνωσιακής-συµπεριφορικής θεραπείας της διαταραχής,η οποία έχει επιστηµονικά τεκµηριωθεί ως η πλέον αποτελεσµατική.Εξαιρετικά χρήσιµο εργαλείο για τους γονείς και τους ειδικούς ψυχικής υγείας στη θεραπευτική προετοιµασία του παιδιού,το βιβλίο αυτό έρχεται να καλύψει ένα σηµαντικό κενό στην ελληνική βιβλιογραφία θεραπευτικών ιστοριών.
∆ρ Ιωάννα Γιαννοπούλου
Παιδοψυχίατρος ∆/ντρια ΕΣΥ Κ.Ψ.Υ. Περιστερίου
& Β΄ Ψυχιατρική Κλινική Π.Γ.Ν. «Αττικόν»
Πρόσφατα,η κ.Γκόλφω Λιαμάκη ολοκλήρωσε την επιστημονική επιμέλεια της μετάφρασης και μεταγλώττισης στα ελληνικά του ηλεκτρονικού θεραπευτικού παιχνιδιού για παιδιά με Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή, «Ο Άρης και η Αράχνη» σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης και το Ινστιτούτο Έρευνας & Θεραπείας της Συμπεριφοράς, με το οποίο διατηρεί πολυετή επιστημονική συνεργασία.