Γιατί δεν μπορώ να χάσω βάρος;

Tι είναι αυτό που κάνει το δείκτη της ζυγαριάς σου να μένει ακίνητος στο ίδιο σημείο; Αφού προσέχεις συνέχεια τι τρως και τι πίνεις, γιατί δεν μπορείς να χάσεις επιτέλους βάρος; Ακολουθείς το πρόγραμμα διατροφής σου πιστά; Η άσπλαχνη ζυγαριά παραμένει κολλημένη; Μήπως η ψυχολογία σου πέφτει στα πατώματα όταν συνειδητοποιείς ότι η φίλη σου ενώ τρώει περισσότερο από εσένα χάνει βάρος;

Προσέχεις και δεν χάνεις γραμμάριο. Και τότε αρχίζει η κατηφόρα. Οι αντιστάσεις πέφτουν μπροστά σε οτιδήποτε απαγορευμένο. Αφού δεν μπορείς να χάσεις βάρος ενώ κάνεις δίαιτα, αποφασίζεις να φας για να το ευχαριστηθείς τουλάχιστον!

Άλλωστε το φαγητό για σένα, αλλά και για μένα είναι το μέσο για να βγάλεις τα απωθημένα σου. Είμαι στεναχωρημένη; θέλω γλυκό. Είμαι αγχωμένη; θέλω αλμυρό. Και τέλος τι καταφέρνω; Τύψεις έρχονται μαζί με επιπλέον βάρος και παραμένουν μέχρι να ξαναπάρω τον έλεγχο της κατάστασης στα χέρια μου για λίγο και μετά πάλι από την αρχή.

Η βιβλιογραφία σε δίαιτες, συμβουλές, συνταγές, που έχω στη διάθεσή μου ικανή να γεμίσει ένα τεράστιο ράφι βιβλιοθήκης! Να μη σχολιάσω τις άπειρες δίαιτες φίλων, γνωστών και διάσημων που έχω συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια. Α, ξέχασα και τις δίαιτες και συμβουλές πολλών διαιτολόγων που επισκέφτηκα προκειμένου να πετύχω το στόχο μου. ΝΑ ΧΑΣΩ ΒΑΡΟΣ. Το αποτέλεσμα το ίδιο. Το βάρος πέφτει για λίγο διάστημα αλλά σύντομα ξανά προς τη…δόξα τραβά.

Το myworldisyou.gr μετά από έρευνα, καταγράφει και αναλύει όλους τους πιθανούς λόγους αλλά και τυχόν λάθη που μπορεί να ισχύουν στη περίπτωση μου αλλά και στη δική σου και δεν χάνουμε βάρος.

Μήπως το βάρος σου αντικειμενικά είναι φυσιολογικό;
Aν το βάρος σου σύμφωνα με το ύψος, την ηλικία και το φύλο σου είναι στα φυσιολογικά επίπεδα και σύμφωνα με τη κλίμακα του Δείκτη Μάζας Σώματος, τότε ο οργανισμός σου δύσκολα θα χάσει βάρος. Το μόνο που μπορείς να πετύχεις με διατροφή αποκλειστικά και όχι με δίαιτα, είναι να τρέφεσαι υγιεινά.

Ακολουθείς φαρμακευτική αγωγή;
Φάρμακα όπως η Κορτιζόνη και λοιπά στεροειδή, αντικαταθλιπτικά, ανοσοκατασταλτικά αλλά και αντισυλληπτικά χάπια μπορούν να αυξήσουν την όρεξη ή επιπλέον να δημιουργήσουν κατακράτηση υγρών. Σε αυτή τη περίπτωση επιβάλλεται να ακολουθείς πιστά τις οδηγίες του θεράποντος ιατρού σε σχέση με το φαγητό. (περιορισμός νατρίου, ζάχαρης κλπ).

Έχεις ελέγξει μήπως αντιμετωπίζεις ορμονικά προβλήματα;
Το Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, ο υποθυρεοειδισμός, η πρόωρη ή κανονική εμμηνόπαυση μπορούν να εμποδίσουν τον οργανισμό σου να χάσει βάρος αλλά και αντίθετα να αυξήσουν το βάρος. Οπότε η λύση είναι να κάνεις πρώτα έναν έλεγχο πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σου.

Πως είναι ο ύπνος σου;
Από τις πρώτες ερωτήσεις που σου κάνει ένας διατροφολόγος είναι αν κοιμάσαι συνεχόμενα ή ξυπνάς κατά τη διάρκεια της νύχτας. Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά, αυξάνονται τα επίπεδα κορτιζόλης που είναι ένα ένζυμο που αυξάνει τη λιπογένεση. Από την άλλη όσο περισσότερο παραμένεις ξύπνια, τόσο πιθανότερο είναι να τσιμπήσεις κάτι και ειδικά γλυκό.

Ξεκίνησες παράλληλα με τη δίαιτα και γυμναστική;
Υπάρχει πιθανότητα όταν παράλληλα με την δίαιτα σου ξεκινάς και γυμναστική να κάνεις κατακράτηση υγρών στους μυς. Μην υπερβάλλεις λοιπόν, μείωσε την ένταση της άσκησης που κάνεις και γρήγορα θα δεις αποτέλεσμα. Επίσης, μη νομίζεις ότι επειδή ξεκίνησες γυμναστική μπορείς να φας λίγο παραπάνω. Ειδικός για να στο πει αυτό είναι ο διαιτολόγος σου και κανείς άλλος.

Έχεις άγχος για το αν χάνεις βάρος;
Αν από το άγχος σου κάθε πρωί δίνεις ραντεβού με τη ζυγαριά σου, τότε πρέπει να το κοιτάξεις και να πάρεις μέτρα. Προσπάθησε να ζυγίζεσαι κάθε 15 ημέρες ή αν αντέχεις στο τέλος κάθε μήνα. Είναι απόλυτα φυσιολογικό καθημερινά να υπάρχουν σκαμπανεβάσματα στο δείκτη της ζυγαριάς! Γι’ αυτό μην πανικοβάλλεσαι και μην το βάζεις κάτω. Keep on diet!

Πόσα γεύματα καταναλώνεις μέσα στην ημέρα;
Το να τρως μια φορά την ημέρα γιατί νομίζεις ότι έτσι θα αδυνατίσεις, μόνο κακό μπορεί να κάνει στο μεταβολισμό σου αλλά και στον οργανισμό σου. Μοιραία θα οδηγηθείς σε υπερφαγικά επεισόδια, ατονία και έλλειψη ενέργειας. Μη στερείς τον οργανισμό σου από όλες τις ομάδες τροφίμων. Η κατανάλωση 4-5 γευμάτων την ημέρα, ενεργοποιεί το μεταβολισμό σου και δημιουργεί αίσθηση κορεσμού.

Μήπως ξεχνάς τα τσιμπολογήματα;
Τρως σύμφωνα με τη δίαιτα σου, αλλά είσαι αυστηρή με τον εαυτό σου; Μήπως ξεχνάς το επιπλέον φρούτο που έφαγες, το χυμό ή το ποτηράκι κρασί που ήπιες; Το λίγο παραπάνω λάδι αλλά και τη μεγαλύτερη σε μερίδα μπριζόλα; A, και το δεύτερο παξιμαδάκι το θυμήθηκες; Σε αυτή τη περίπτωση ιδανική λύση, όσο βαρετή και αν ακούγεται είναι η καταγραφή ημερολογίου. Πίστεψε με θα εκπλαγείς αν διαβάσεις αυτά που έχεις καταγράψει. Πρόσεξε όμως όχι επιλεκτική μνήμη!

Άραγε τα λιπαρά τα έχεις βγάλει από τη δίαιτα σου;
Επειδή τα λιπαρά, το ελαιόλαδο, το βούτυρο, το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί δίνουν πολλές θερμίδες, μήπως παίρνεις τη πρωτοβουλία και τα αφαιρείς από τη διατροφή σου; Σε όλα πρέπει να υπάρχει μέτρο. Ακολούθησε πιστά το πρόγραμμα διατροφής σου για τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

Ξέρεις τι σημαίνει ελεύθερο γεύμα;
Μερικές φορές για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός, ακολουθείς δίαιτα τις έξι ημέρες της εβδομάδας και η έβδομη είναι συνήθως ελεύθερη. Μήπως λοιπόν το ΣΚ χαλαρώνεις περισσότερο του δέοντος και όλο και κάτι παραπάνω τρως από τα απαγορευμένα η περιορισμένα; Όχι όλα μαζί και γλυκό και ποτό και μεγαλύτερες μερίδες, το αποτέλεσμα της…κραιπάλης θα φανεί αργά η γρήγορα!

Μήπως κυνηγάς τις θερμίδες αλλά όχι και από που προέρχονται;
Οι θερμίδες που τρως δεν επιδρούν το ίδιο στον οργανισμό σου. 100 θερμίδες που προέρχονται από τη κατανάλωση παγωτού δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα στο σώμα σου με 100 θερμίδες που προέρχονται από λαδερά φασολάκια. Για αυτό κάνε σωστές επιλογές θερμίδων.

Πόσες δίαιτες έχεις κάνει μέχρι τώρα;
Έχεις σκεφτεί πόσες προσπάθειες απώλειας βάρους έχεις κάνει μέχρι σήμερα; Ο οργανισμός σου δυστυχώς για σένα έχει πολύ καλή μνήμη! Κάθε φορά που χάνεις βάρος χάνεις λίπος και μυϊκή μάζα. Εάν πάρεις το βάρος που έχασες, αυτό θα είναι λίπος και όχι μυϊκή μάζα.

Ξέρεις τι τρως;
Επειδή δεν προλαβαίνεις, παραγγέλνεις φαγητό απ’ έξω. Πόση σίγουρη είσαι για το τι τρως ακριβώς, πόσο «αθώο» είναι το γεύμα σου, πόσο μεγάλη είναι η μερίδα σου και κυρίως από τι είναι φτιαγμένο το φαγητό που βρίσκεται μπροστά σου; Προσπάθησε να τρως στο σπίτι η τουλάχιστον διάλεγε όσο το δυνατόν πιο υγιεινά πιάτα όταν τρως έξω.

Το αλάτι νοστιμίζει τη ζωή σου;
Η πρόσληψη αλατιού ειδικά υπέρ του δέοντος μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών με αποτέλεσμα η ζυγαριά να μη κατεβαίνει και το σώμα σου να φαίνεται πρησμένο.

Πόσο ανθεκτική είσαι στην ινσουλίνη;
Αν η περιφέρεια της μέσης σου είναι μεγαλύτερη από 89 εκατοστά, θα πρέπει να μιλήσεις με το γιατρό σου ώστε να ελέγξεις την αντίστασή σου στην ινσουλίνη. Η αντίσταση στην ινσουλίνη αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια και παχυσαρκία. Τι μπορείς να κάνεις; Να μειώσεις το βάρος σου, να ασκείσαι τακτικά και να αυξήσεις τις φυτικές ίνες στη διατροφή σου.

Πόσο νερό πίνεις μέσα στην ημέρα;
Η κατανάλωση νερού και όχι γενικά υγρών μπορεί να προκαλέσει αύξηση του μεταβολισμού. Ακόμη και αν πιεις ένα ποτήρι νερό πριν το φαγητό είναι πιθανό να μειώσεις την όρεξή σου.

Οι γονείς σου είναι υπέρβαροι;
Η κληρονομικότητα παίζει σημαντικό ρόλο στη προσπάθεια απώλειας των περιττών κιλών. Θα πρέπει λοιπόν, να ακολουθείς όσο το δυνατόν περισσότερο μια υγιεινή διατροφή και όχι ακριβώς δίαιτα.

Πόσα light τρόφιμα καταναλώνεις;
Βασική ερώτηση και γνωστή η απάντηση. Πολλά! Light αναψυκτικά, light τυρί, αλλαντικά, γιαούρτια. Επειδή ένα τρόφιμο είναι light δεν σημαίνει ότι μπορείς να το καταναλώσεις χωρίς όριο. Ακόμη, έχεις αναρωτηθεί πόσο υγιεινό είναι; Θα εκπλαγείς εάν διαβάσεις τη διατροφική του ανάλυση. Να θυμάσαι ότι light δεν σημαίνει ότι αυτό που τρως δεν έχει θερμίδες.

Πιστεύω ότι τα περισσότερα από τα παραπάνω, αν όχι όλα, σου είναι γνώριμα. Τι θα κάνεις; τη λύση θα τη βρεις μόνη σου, απλά σκέψου ότι δεν συμβαίνει μόνο σε σένα. Και όπως πολλά πράγματα στη ζωή σου εξαρτώνται από εσένα έτσι και στη προσπάθεια απώλειας βάρους, κάνε τη διαφορά!

Οι πληροφορίες που σου δίνω παραπάνω αποτελούν προσωπική έρευνα και θέση και δεν αντικαθιστούν φυσικά την αξιολόγηση των ειδικών για το συγκεκριμένο θέμα.

Tip: Για να δεις ότι δεν συμβαίνει μόνο σε σένα, να ταυτιστείς με την Αφροδίτη, τη πρωταγωνίστρια του βιβλίου, να γελάσεις, να μάθεις πολύτιμα μυστικά από την Ελένη Πετρουλάκη και τη Ρένα Σύμπα αλλά και για να περάσεις ένα ευχάριστο καλοκαίρι μη ξεχάσεις να διαβάσεις το νέο βιβλίο της γνωστής δημοσιογράφου Κατερίνας Μανανεδάκη: «O πόλεμος της ζυγαριάς» εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Περιμένω αποτελέσματα και σχόλια…!

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Παρακαλούμε πληκτρολόγησε το σχόλιο σου!
Παρακαλούμε πληκτρολόγησε το όνομα σου εδώ